Skip to main content
10 juli 2014

Driedaagse schoolreis

De drie daagse schoolreis door:bregje.blom
Ik had thuis mijn koffer gepakt en iedereen dag gezecht. Ik ging met mijn moeder en mijn zus naar school . toen ik aan kwam moesten we naar boven we gingen ons boven voor berijden. Toen gingen we weer naar beneden en was mijn oma en mijn zus en vader er ook. We gingen naar de bus en het was heel erg druk alle ouders wouden hun kinderen natuurlijk uit zwaaien.
Uit eindelijk zat ik in de bus en zwaaide mijn moeder uit want we gingen vertrekken. ik ging de hele tijd zwaaien naar mijn familie . na ander half uur waren we er voor mijn gevoel was dat niet zo erg lang maar het was de moeite waard want het gebied zag er prachtig uit . het hete daarom ook
het zeehuis binnen was het prachtig we gingen gelijk naar boven met de tas daarna gingen we wat drinken en na het drinken moesten we onze tas uit gaan pakken toen gingen we middag eten de blauwe groep had corvee dat betekent dat je de tafel moet dekken . na het eten gingen we buiten spelen ik ging diaboloen. Daarna gingen we naar het strand daar gingen we spelletjes doen zoals vliegeren en een zand kasteel bouwen. In de avond gingen we een spel doen die meester stijen en meester paul hadden bedacht. Daarna moest MA en MB naar bed . de anderen klassen B1 en B2 gingen bos wandeling maken daarna moesten wij ook gaan slapen. in de Ochtend werden we wakker gemaakt en moesten we gelijk naar beneden als je klaar was. want we hadden sport dag daar deden we allemaal spelletjes. zoals
touw trekken en de sponzenloop na het sportten gingen we nog even buiten spelen het buiten spelen was echt leuk want we haddeneen echte vet coole boom we hebben die boom de apenboom genoemt omdat we net op apen leken er zaten touwen in en zo dat was echt het leukste speel plaats die ik ooit heb gezien. Na het buiten spelen en het middag eten gingen we naar het zee aquarium. dat was echt heel mooi daar. er waren daar veel mooie vissen en schelpen je mocht zelfs de vissen gaan aaien.
Nadat we daar waren geweest gingen we via de zee terug en mochten we pootje baden. Toen we terug kwamen moesten we gelijk aan tafel gaan zitten want we aten friet met kip nuggets. maar dat duurde nog wel een tijdje totdat het kwam maar toen het kwam hadden we zo een honger van al dat gesport die avond hadden we ons heel mooi gekleed want we hadden een disco met een echte DJ . dat was echt leuk er kwamen allemaal mensen kijken en we konden ook nog eens optreden. MA en MB gingen om halftien naar bed en B1 en B2 gingen om halfelf naar bed. De volgende ochtend werden we wakker gemaakt en moesten we weer gaan in pakken. De terug weg waren we allemaal heel erg moe dus sliepen we haast allemaal.
Dit was het einde van mijn verhaal ik hoop dat jullie het verhaal leuk vonden om naar Te kijken/luisteren

Groeten
Van bregje.blom

IMG 2600

IMG 2601

de drie daagse schoolreis door;giovanni hoeksel

we gingen van school weg de bus in alle tassen in laden en daarna de bus in
we kwamen bij het zee huis aan en we gingen alle tassen weer pakken daarna gingen we naar binnen we gingen onze tassen naar boven brengen en daarna naar het strand en we gingen zandkastelen bouwen en soms kwallen in het zand en we gingen scheppen en vliegeren en graven en we konden de zee en de duinen zien dat was leuk toen gingen we eten en drinken en wij hadden corvee en de anderen kinderen mochten naar buiten wij ook als we klaar waren met corvee en we mochten diabolo en vanavond gingen we naar het bos en dan slapen en naar bed volgende ochtend hadden we sportdag en een van de sporten was flessenvoetbal en daarna gingen we naar het zeeaquarium en dan weer terug toen we terug waren nog even in de apenboom een we hadden s 'avonds disco met een goede dj en daarna douche en dan naar bed en slapen volgende dag gingen we weer terug naar school en onze ouders waren heel blij om ons weer te zien groeten giovanni

IMG 2611
Driedaagse Schoolreis 2014
Bij den aankomst bij den zeehuis gingen wij eerst eten en daarna uitpakken. later gingen wij nog even op den strand spelletjes doen we gingen vliegeren zandkastelen bouwen en graven naar frisbees
Des 'avonds gingen we naar het bos lopen en daar zagen we een kat op den pad.
Daarna gingen we douchen en naar bed . de volgende dag was heel leuk we gingen eerst heel lang lopen naar het zeeaquarium. Daar mochten we haaien en roggen aaien en we zagen piranha's. en een zeeduivel (een vis)
Daarna gingen we zandkastelen bouwen aan de Noordzee. s 'avonds gingen we naar den groten festijn Om te dansen. En heel veel meesters en juffen waren verkleed de volgende dag gingen eerst ontbijten daarna we inpakken voor het vertrek .einde met vriendelijke groet klas b2 van de 1e Rotterdamse openluchtschool in den provincie Zuid-Holland in Holland net als den Egyptische spreekwoord: arie vedetsie

IMG 2732

IMG 2945

Mijn driedaagse schoolreis (Bergen aan Zee) 2014. door Mitchell van Gastel

Thuis ging ik me Tas in pakken en toen ging ik naar school en toen was De bus aangekomen, we gingen alle koffers en tassen in de bus laden. alle ouders waren al op het plein, toen gingen we met ze alle in de bus. we gingen naar onze ouders zwaaien. En toen reed de bus weg, ik vond het best wel even moeilijk om me ouders uit te zwaaien , maar, het was best wel een hele lange rit maar het was wel een mooie rit, door al het GROEN met alle bomen en bossen, we reden ook langs. Schiphol we zagen een mooi vliegtuig opstijgen en landen. dat was mooi om te zien. en uit eindelijk waren we aangekomen bij het mooie "Zee huis" in Bergen aan Zee. toen stapte we uit de bus en toen gingen alle tassen en koffers uit de bus en toen gingen we naar het huis. toen gingen we naar onze eigen kamers ik lag met Djahmaari op Kamer 18, en toen gingen we onze spullen uit onze tassen halen en toen onze kast ingedeelt en dat was best wel leuk vonden wij. en toen we alles gedaan hadden, gingen we naar beneden om te eten in de eetzaal dat was een mooie zaal, en iedereen had een eigen tafel groepje met een eigen kleur Pet ik had kleur:: ORANJE. en ik zat bij Meester Steyn en Juf Petra, in het groepje en met: Frederik. Jamal, Olivia, Sudenaz, Bobby, en Henkie. en we aten brood maaltijd dat was wel lekker en toen zijn we naar het Strand geweest toen mochten we pootje baden, wel heel koud was het, maar wel heel leuk, we gingen ook een strandspel doen met: Schatgraven en Kastelen bouwen en Vliegeren. dat Schatgraven vond ik wel moeilijk, maar wel heel leuk, en kastelen bouwen was ook heel leuk, en het vliegeren was ook heel leuk ik dee het vliegeren met: Henkie, maar die vlieger ging steeds in het water en toen knalde die op ons hoofd haha.en dinsdag middag, gingen we naar het mooie, zeeaquarium dat was heel mooi met alle grote vissen en mooie vissen en je kon roggen aaie-n dat was ook mooi en je zag piranha's die warenj groot die (mocht j-e niet aaien haha) en toen hadden we gelachen dat was heel leuk, en toen hadden we die avond een Avondprogamma met Meester Steyn en Meester Paul, dat was ook heel erg leuk. en toen gingen we slapen in onze eigen kamers het was wel warm s'nachts maar we hadden wel het raam open gelaten en toen s'nachts werden we uit bed gehaald om nog even te gaan plassen, en toen gingen we weer verder slapen..... en die volgende dag hadden we een Spelochtend van Jufrrouw Marjon dat vond ik heel leuk, we hadden: Lijmbal, Sponzenloop, Ren je Rot, en, een soort Kegelvoetbal van Meester Auke. en die dinsdagavondhadden we met ze alle een Disco met DJ Dr, Love. die draaide goed vond ik, en toen hadden we lekker gedanst en gezongen en de kinderen mochten ook een optreden doen, Henkie en Giovanni en Ik hadden op: Gangnam Style gedanst van: PSY. (koreaanse zanger) dat was ook lachen dat vond ik een hele hele leuke avond die ik, en de andere kinderen denk ik nooit meer zullen vergeten. en de laatste avond en ochtend gingen we even alles opruimen alles in de tas of koffer doen, we gingen wat eten en drinken bij je eigen groep B1 en B2. en toen was de bus er al weer toen alle tassen en koffers weer in de bus doen en toen gingen we langzaam hand, in de bus. weer terug naar school en naar huis, toen ging de bus weer weg en het was weer een lange bus rit, en toen kwamen we aan bij SCHOOL en alle ouders stonden er weer om ons weer op te wachten en toen gingen we met onze ouders weer mee terug naar huis. en toen was de drieda-aagse schoolreis afgelopen dat vind ik heel erg jammer want ik zou b-est nog een keertje daar naar toe willen gaan, want ik vond het zo leu-k jammer. maar ja het was heel leuk!!!!!!

Groeten van:

Mitchell van Gastel uit: B2.